сезони:
2019 2020
11 Август 2020

МЕЖДУНАРОДНИЯТ ТЕХНИЧЕСКИ ПАНАИР СЕ ПРЕНАСОЧВА ЗА 2021 Г.

08 Юли 2020

СТРОИТЕЛНИЯТ БРАНШ СЪС СИЛНО ПРИСЪСТВИЕ НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТЕХНИЧЕСКИ ПАНАИР

03 Юни 2020

РЕСТАРТ НА БИЗНЕСА В МЕЖДУНАРОДЕН ПАНАИР ПЛОВДИВ

01 Юни 2020

МЕЖДУНАРОДЕН ПАНАИР ПЛОВДИВ ОТНОВО ОТВАРЯ ВРАТИ

21 Април 2020

ЗА ПЪРВИ ПЪТ - ОНЛАЙН ИЗДАНИЕ НА ТФ ФЕСТ

10 Март 2020

ОТЛАГАТ СЕ ПРОЛЕТНИТЕ ИЗЛОЖБИ В МЕЖДУНАРОДЕН ПАНАИР ПЛОВДИВ

09 Март 2020

КОМПЮТРИ НА КОЛЕЛА ПРЕДСТАВЯ TRUCK EXPO 2020

26 Февруари 2020

60% ПОВЕЧЕ РЕГИСТРИРАНИ ПОСЕТИТЕЛИ СПЕЦИАЛИСТИ НА ИЗЛОЖБИТЕ „АГРА“, „ВИНАРИЯ“ И „ФУДТЕХ“

25 Февруари 2020

КОНКУРС ЗА ДЕТСКО ПРИЛОЖНО ТВОРЧЕСТВО – ЗА ПЪРВИ ПЪТ В ИЗЛОЖБАТА „ПРИРОДА, ЛОВ, РИБОЛОВ“

23 Февруари 2020

ТЪРГОВЕЦ ОТ СЕВЛИЕВО ПОЛУЧИ ГОЛЯМАТА НАГРАДА ЗА ПОСЕТИТЕЛИ

22 Февруари 2020

51 ПРОДУКТА С НАГРАДИ ОТ КОНКУРСА "ИЗБОРЪТ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ 2020"

21 Февруари 2020

ДВЕ ГОЛЕМИ НАГРАДИ В КОНКУРСА ЗА ДИЗАЙН НА „АГРА“, „ВИНАРИЯ“ И „ФУДТЕХ“

21 Февруари 2020

ЗА ПЪРВИ ПЪТ - ПАРФЮМИ СРЕД НАГРАДЕНИТЕ НОВОСТИ НА "АГРА"

20 Февруари 2020

40 НОВИ ПРОДУКТА С ОТЛИЧИЯ ОТ „ВИНАРИЯ“ И „ФУДТЕХ“

19 Февруари 2020

МИНИСТЪРЪТ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО ОТКРИ ИЗБОЖБИТЕ "АГРА", "ВИНАРИЯ" И "ФУДТЕХ"

17 Февруари 2020

ПРЕДСТОИ ГОЛЯМОТО ОТКРИВАНЕ НА „АГРА“, „ВИНАРИЯ“ И ФУДТЕХ“

16 Февруари 2020

ДИОНИСИЕВО ШЕСТВИЕ ДАДЕ ВНУШИТЕЛЕН СТАРТ НА „ВИНАРИЯ 2020”

13 Февруари 2020

ЛУКАНКА С РОМ И БОНБОНИ С ТРЮФЕЛ НА ИЗЛОЖБАТА "ФУДТЕХ 2020"

11 Февруари 2020

"АГРА 2020" ПОКАЗВА ЕДИНСТВЕНАТА В СВЕТА МАШИНА ЗА РОЗИ

04 Февруари 2020

ЧИСТАТА ХРАНА Е ВОДЕЩА ТЕМА НА ИЗЛОЖБАТА "ФУДТЕХ 2020"

28 Януари 2020

ИЗЛОЖБАТА „ВИНАРИЯ 2020“ ИЗНЕНАДВА С БОГАТА СЕЛЕКЦИЯ ОТ НАПИТКИ

21 Януари 2020

ЖИВОТНОВЪДСТВОТО Е НОВИЯТ ХИТ НА ИЗЛОЖБАТА „АГРА“

51 ПРОДУКТА С НАГРАДИ ОТ КОНКУРСА "ИЗБОРЪТ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ 2020"

Българинът  предпочита традиционни храни и напитки, но същевременно е отворен и за експерименти с вкуса – това показа конкурсът „Изборът на потребителя 2020“, който се проведе в рамките на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“ в Международен панаир Пловдив. Състезаваха се 119 изделия,  оценени от 2800 анкетирани посетители. Партньор в организирането на престижното състезание е Университетът  по хранителни технологии.
    Бизнесът е настроен  експериментално, а потребителите откликват положително на новостите, коментира гл. ас. д-р Георги Тосков от Университета по хранителни технологии. Като пример той посочи сиренето лабне, което не е познато на пазара, но стана фаворит. То се нарежда сред победителите в категория „Млечни продукти“, които са общо осем.
    При консервите интересът е към съчетанието от традиционни рецепти и иновативни технологии, каза д-р Тосков. Това обяснява факта, че в тази категория сред финалистите  има  три вида лютеница наред  с екзотична паста от черен трюфел.
    В категорията „Хляб и сладкарски изделия“ се откроява родопският хляб с квас, който отговаря на нагласите да се търси автентичното. Старият вкус от миналото и естествен произход на суровините – това е формулата  на успешните месни продукти, изтъкна д-р Тосков. В този раздел най-много точки събра ябълкова пуска, която представлява деликатес от свинско месо, напълнено в мехур с подправки.
    В категориите „Кафе, чай, напитки“ и „Ядки и сушени плодове“  предпочитанията категорично са за биоизделия,  като био шипков нектар, био сок от червена ябълка, био орехово масло.
    Голямата изненада бе в категория „Вино“, където отличените продукти са най-много. Потребителите харесват по-интересни интерпретации с плодов вкус, отбеляза д-р Тосков. Сред финалистите са боровинково вино,  смес от череша с мерло, купаж от сира и марселан, но има и класически варианти  като гъмза, мелнишко вино, розе и други. В раздел „Спиртни напитки“ също се акцентира на екзотичното, там се откроиха дюлева ракия и яйчен ликьор с шоколад.
    Българите  вече обръщат голямо внимание  какво слагат на трапезата си, те предпочитат здравословни храни и изделия на малки производители, с които могат да имат директен контакт и да получат информация, обобщи д-р Тосков.
Той посочи, че за всички продукти от конкурса са дадени изключително високи оценки от взискателното жури на потребителите, като българските марки доминират в класацията. Голямата награда – плакет, взимат 20 изделия, а с грамоти са отличени други 31, като разликата в резултатите между двете групи е много малка.
Това е още едно доказателство, че производителите на храни и напитки у нас вече работят в по-висока орбита и пазарът скоро ще изглежда по различен начин, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.

 

Пълния списък на наградените продукти - вижте тук.

 

Посещавайки нашия уеб сайт, Вие приемате да използвате "бисквитки" (cookies).

Научете повече за начина и използването на бисквитки от нашата Политика за поверителност  и  Политика за използване на cookies .